Fri frakt På köp över 600kr
Hämta i butik Gratis att hämta din beställning i butik
Fria returer Det är alltid gratis att lämna tillbaka varor i butik

Köpvillkor

Allmänna villkor

Dessa allmäna villkor gäller när du som konsument gör en beställning via quinte.se. Avtal ingås mellan dig och Quinte Mode AB, 556219-9504. Villkoren är endast tillämpliga för dig som konsument och som gör beställning via Sajten.

Quinte följer Konsumentköplagen och Distansavtalslagen. För att få beställa på quinte.se måste man ha fyllt 18 år. Quinte accepterar, enligt svensk lag, inte kreditköpt tlll personer under 18 år.

Frakt

  • 2-5 DAGARS LEVERANS
  • UNDER REA/KAMPANJER 3-6 DAGAR

Våra leveranstider kan komma att påverkas på grund av rådande läge med Covid-19. Vi hoppas du har förståelse för detta. 

Det är fri frakt om du väljer att hämta ditt paket i någon av våra fysiska butiker. Väljer du att hämta ditt paket på ett utlämningsställe tillkommer det en fraktkostnad på 59 kr om ditt köp understiger 600 kr. 

Rabattkoder, bonuscheckar och rabatterbjudanden gäller ej på frakt-kostnader som tillkommer på din order/beställning. Tänk på att det alltid är gratis att hämta ut i butik. Och dessutom bra för miljön.

Returfrakt
Det är kostnadsfritt att returnera en vara/varor i någon av våra fysiska butiker.  Väljer du att returnera per postombud tillkommer det en returavgift på kr 39 kr.

Köp
Vid beställning av varor på quinte.se träffas avtal om köp när kunden (du) till uppgiven e-postadress fått en bekräftelse på beställningen (orderbekräftelse). Om ordern innehåller uppenbara fel kan Quinte (vi) i efterhand makulera eller justera ordern. I dessa fall kontaktar vi dig. Observera att varor som lagts i varukorgen inte är reserverade. Reservation görs först vid genomfört köp.

Vi förbehåller oss rätten att korrigera uppenbara fel i efterhand. Det kan exempelvis gälla fel priser eller felskrivningar. Om du inte är nöjd med vår korrigering har du naturligtvis rätt att avbeställa din order utan kostnad och få dina pengar återbetalade.

Vi förbehåller oss rätten att korrigera ordrar om det visar sig att en vara är slut i lager eller vid andra tekniska problem. Om du inte är nöjd med vår korrigering kan du naturligtvis avbeställa din order utan kostnad och få dina pengar återbetalade.

Priser
Priser anges i svenska kronor och är inklusive 25 % moms. Priserna inkluderar inte betalnings- och fraktavgifter, som anges separat.

Betalning
Välj mellan betalsätten kortbetalning, faktura eller konto (delbetalning per månad).

Kortbetalning
Vi accepterar Visa, Mastercard och American Express. Personuppgifterna skyddas och hanteras enligt bestämmelser i PUL.

Faktura och konto
Välj faktura eller konto om du vill få hem dina varor och i lugn och ro prova dem innan du betalar. Fakturan kommer till den e-postadress du uppger vid beställningstillfället. Du väljer själv om du vill betala inom 14 dagar (faktura) eller dela upp betalningen (konto). Väljer du konto kommer en samlad faktura vid månadens slut. För mer info om Klarna och fakturor, ring Klarna kundservice: 08 – 120 120 10 eller klarna.se

Leveransinformation

Leveranstid
Alla beställningar med post levereras med PostNord eller DHL och finns normalt att hämta ut på ditt närmaste utlämningsställe 1-3 arbetsdagar efter att du lagt beställningen. Under perioder med extra högt tryck, exempelvis reor, är leveranstiden 3-6 vardagar. Avvikelser och förseningar på upp till 3 dagar utöver den normala leveranstiden kan förekomma. I de fall förseningar uppkommer på grund av oss kontaktar vi dig. Vid eventuell försening har du rätt att häva köpet om du inte godkänner ny föreslagen leveranstid. Har du betalat produkterna i förskott återbetalar vi dina pengar inom 14 dagar. 

Utlämningsställen
Din beställning levereras till utlämningsstället som ligger närmast din bostadsadress. Du får en avisering via sms med information om när och var du kan hämta ditt paket. Ditt paket ligger kvar på utlämningstället i 14 dagar. För paket som inte hämtas ut debiteras 200 kr. Vid hämtning av ditt paket ber vi dig att kontrollera att försändelsen är intakt. Skulle försändelsen vara skadad eller lagad på något sätt, ber vi dig kontrollera att allt finns med i paketet. Vid avvikelse kontakta Quintes kundsupport på e-post: kundsupport@quinte.se. Vid händelse att namn eller adress skrivs in felaktigt då beställningen genomförs kan det bli problem när paketet ska hämtas ut. För att ändra stavningen på ett namn eller en adress tar PostNord ut en avgift på 180 kr exklusive moms, som vi i vår tur debiterar kunden.  

Ångerrätt och byten
Vår förhoppning är förstås att du alltid ska bli nöjd med dina inköp men om du av någon anledning ändå inte skulle bli helt nöjd vill vi gärna hjälpa till.
Observera att en vara måste vara oanvänd och ha kvar alla produkttaggar för att godkännas som retur. För underkläder och strumpor gäller ånger- och bytesrätten endast om plomberingen är intakt.
Du kan enkelt använda vår bifogade retursedel, annars finns det ett standardformulär att hämta från Konsumentverket. 

Byte eller retur i butik (inga avgifter tillkommer)
Beställd och oanvänd vara kan bytas och returneras inom 14 dagar efter att varan är uthämtad eller mottagen.
Vid byten i butik tar du med varorna, följesedeln samt legitimation till butiken, där får du hjälp av personalen.
För att slippa returfrakt rekommenderar vi att du returnerar varan i någon av våra butiker. Tänk på att du måste ha med dig följesedeln (som du fick med leveransen) och legitimation till butiken när du returnerar varan. Har du köpt varan i någon av våra butiker kan du inte returnera den via webbshopen.

Har du betalat med faktura i webbshopen och du väljer att göra returen i en Quintebutik (eller byter till en billigare vara) får du pengarna tillbaka på ditt kontokort. Du måste därför betala fakturan du fått, då det är Klarna som har hand om fakturorna. I butiken behöver du förutom följesedel även visa upp legitimation.
Eventuell rabatt använd på returnerad vara är förbrukad och flyttas ej över till annan vara.

Byte via webbshopen (inga avgifter tillkommer)
Beställd och oanvänd vara kan bytas inom 14 dagar efter att varan är uthämtad eller mottagen.
Om du vill byta några av varorna du beställt via webbshopen kontaktar du kundsupport@quinte.se och beställer en returblankett. Förslut sedan emballaget ordentligt och klistra på den returfraktsedel du fått via mail. Därefter lämnar du in paketet på valfritt PostNord-ombud, sök här för lista över PostNords ombud. Om du byter mot andra varor står vi för returfrakt och fraktkostnaden för dina nya varor.

För att byta en vara, skicka in den välemballerade varan till:
Quinte
Storgatan 58
263 31 Höganäs

Retur via webbshopen (tillkommer 39 kr i returfrakt)
Beställd och oanvänd vara kan returneras inom 14 dagar efter att varan är uthämtad eller mottagen.
Beställ en returfraktsedel via kundsupport@quinte.se,  kryssa i orsaken till returen och fyll i formuläret. Använd gärna originalemballaget, se till att försluta förpackningen ordentligt och sätt på den bifogade returfraktsedel. Därefter lämnar du in paketet på valfritt PostNord-ombud, sök här för lista över PostNords ombud. När du returnerar en vara debiteras du en kostnad på 39 kronor, avgiften regleras i efterhand. Har du några frågor gällande din retur, kontakta kundsupport@quint.se.
Så snart din retur blivit administrerad får du en bekräftelse via mail. Vi arbetar så snabbt vi kan med att administrera din återbetalning som ska ske senast 14 dagar från att vi mottagit varan. Så fort vi har möjlighet uppdaterar vi din faktura så att du snabbt och enkelt ska veta hur mycket du eventuellt ska betala. En uppdaterad faktura skickas då till den e-postadress som angavs vid köpet.

För att returnera en vara, skicka in den välemballerade varan till:

Quinte
Storgatan 58
263 31 Höganäs

Har du köpt varan i någon av våra butiker går det inte att returnera den via webbshopen.

Retur av kampanjvara
Vid retur av minst en vara vid flerköps-kampanjer (till exempel 3-för-2) gäller följande:

  • Om du returnerar den vara/de varor som du fått på köpet sker ingen återbetalning av pengar.
  • Om du returnerar en eller flera av de varor du betalt för sker återbetalning så att du betalar för de produkter du väljer att behålla.

Reklamationer
Quinte arbetar bara med noggrant utvalda varumärken och varje produkt ses över innan den skickas. Vår förhoppning och målsättning är att alla varor som skickas ska vara av hög kvalitet och motsvara dina förväntningar.
Skulle du av någon anledning ändå få en defekt, fellevererad vara eller om det är något annat som avviker från din beställning, kontakta kundsupport@quinte.se så snart felet upptäcks. Du som konsument har rätt att reklamera en felaktig vara  inom rimlig tid efter att felet upptäcks. Vid reklamation: Beställ returfraktsedel via kundsupport@quinte.se. Skriv orsaken till reklamationen. Vi står självklart för returfrakten förutsatt att det är en godkänd reklamation. Vi följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid eventuell tvist.
Självklart kan du också reklamera varan i någon av våra butiker. Tänk på att du måste ha med dig följesedeln (som du fick med leveransen) till butiken när du reklamerar varan. Om du inte hittar din följesedel kan du skriva ut och ta med orderbekräftelsen du fick per e-post vid beställningen.
Har du köpt varan i någon av våra butiker kan du inte reklamera den via vår webbshop

Information innan du skickar in ditt plagg:
Av hygienskäl uppskattar vi att plagget är rent innan det lämnas/skickas till oss.

Exempel på godkända reklamationer:
* Logotype saknas/sitter snett etc.
* Söm saknas/ficka är igensydd etc.
* Blixtlåset fungerar inte och anledningen är inte normalt slitage.

Exempel på "fel" som inte behöver vara en reklamation:
* Hål i ärmhålor eller kragen orsakade av att man "slitit" av sig tröjan.
* Noppor på ullplagg - är ett naturmaterial och noppor är naturligt och det är näst intill ofrånkomligt att ullplagg inte noppar, ett tips är att plocka bort dem med handen eller en klädborste. Noppor är överflödiga ulltrådar som samlar ihop sig och bildar klumpar.
* Slitna jeans i grenen orsakas av normalt slitage och behöver inte vara grund för reklamation.
En godkänd reklamation betyder inte per automatik att du blir av med plagget och får pengarna tillbaka. I första steget gör vi alltid vårt bästa för att åtgärda felet. Om detta inte är möjligt försöker vi ersätta dig med ett liknande plagg om liknande plagg finns, i tredje hand återbetalar vi dig beloppet.

Eventuell tvist ska lösas av antingen Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).
ARN: https://www.arn.se/


Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm
EU ODR: https://ec.europa.eu/odr

Outlösta paket
För paket som inte blir utlösta debiteras en avgift på 200 kronor för hanteringskostnader. Det gäller expediering, packning, emballage, frakt, returfrakt samt returbehandling.