FAQ - Frågor & Svar
Order
Jag har beställt varor på Quinte.se när får jag dem?
Du får ett meddelande när din beställning finns att hämta hos ditt ombud, vilket normalt är inom 2-5 vardagar efter att du lagt din order hos oss. När ditt paket lämnar vårt lager får du ett mail med en leveransbekräftelse. Därefter tar det 1–2 vardagar för posten att leverera det till ditt ombud.
Hur länge har jag öppet köp?
Öppet köp och bytesrätt gäller i 14 dagar från den dag du mottagit din beställning.
Jag vill returnera en vara jag beställt, hur gör jag?
Om du inte är 100% nöjd med din vara, är du alltid välkommen att returnera den till oss inom 14 dagar. Produkten ska vara i sitt originalskick, med etiketter kvar i obruten förpackning. Använd gärna originalemballaget, packa varan tillsammans med följesedeln, se till att försluta förpackningen ordentligt och sätt på den bifogade returfraktsedel (om denna saknas kontakta oss på kundsupport@quinte.se). Vi ber dig att göra paketet så litet som möjligt.
Därefter lämnar du in paketet på valfritt PostNord/ DHL-ombud. Du kan inte lämna paketet i en postlåda. Vid retur debiterar vi en returfrakt-kostnad på 69 kr.
Så fort vi har mottagit din retur kommer vi att behandla den. Alla returer återbetalas med samma betalningsmetod som användes vid ditt köp. Observera att det kan ta mellan 14-30 dagar innan vi tagit emot och behandlat din retur.
Du som kund står för returfrakten-kostnaden samt ansvarar för varans skick under returen samt för produkter som förloras.
Om du önskar att byta till en annan produkt eller annan storlek lägger du en ny order på det du istället önskar.
Vill du hellre returnera/byta i butik tar du med dig varan samt följesedeln till valfri Quinte butik. För att en retur eller ett byte ska godkännas måste ett köpbevis (kvitto eller följesedel) kunna visas upp, varan vara oanvänd och i nyskick samt ha prislappen kvar.
Faktura
Jag har returnerat det jag beställde. Hur gör jag med fakturan?
Vi behandlar returer inom 3 dagar från att vi tagit emot dem. När din retur blivit godkänd uppdaterar vi din faktura/återbetalar dina pengar. Du får då ett mail med information om det. Om du använt Klarna konto och förfallodagen ligger nära och det finns risk att returen inte kommer att hinna hanteras innan fakturan förfaller behöver du gå du in på ditt Klarna-konto och markera att ordern är i retur. Vi rekommenderar att du har för vana att logga in på ditt Klarna Konto ändra och status när du returnerar något, oavsett om förfallodagen är nära eller långt bort.
Kundklubb och bonus
Var hittar jag min bonus?
Om du har bonus som du kan nyttja så ligger den automatiskt och väntar på dig i kassan i våra butiker. Vid varje bonustillfälle skickas ett mail till alla som har bonus att erhålla (vid vissa tillfällen även postalt). Om din e-post inte finns registrerad behöver du kontakta kundsupport@quinte.se så hjälper vi dig.
Hur utnyttjar min intjänade bonus på webben
Bonus går inte att nyttja i webshoppen ännu men kommer att bli det inom kort.
Presentkort
Vi kan för närvarande inte ta emot presentkort i webbshoppen utan endast i våra fysiska butiker.