FAQ - Frågor & Svar

 

Order

Jag har beställt varor på Quinte.se när får jag dem?

Du får ett meddelande när din beställning finns att hämta hos ditt ombud, vilket normalt är inom 1–3 vardagar efter att du lagt din order hos oss. När ditt paket lämnar vårt lager får du ett mail med en leveransbekräftelse. Därefter tar det 1–2 vardagar för posten att leverera det till ditt ombud.

Hur länge har jag öppet köp?
Öppet köp och bytesrätt gäller i 14 dagar från den dag du mottagit din beställning.

Jag vill returnera en vara jag beställt, hur gör jag?
Du kan returnera (även byta) varor köpta på quinte.se både online och i våra fysiska butiker.
Vill du returnera/göra ett byte online använder du fraktetiketten och returblanketten som du fick med din order. Fyll i uppgifterna på returblanketten (tänk på att texta tydligt!), packa i ordning och tejpa igen paketet ordentligt, klistra på fraktetiketten och lämna in hos ombud. Använd om möjligt originalemballaget vid returer och byten online.
Vill du hellre returnera/byta i butik tar du med dig varan samt följesedeln till valfri Quinte butik. För att en retur eller ett byte ska godkännas måste ett köpbevis (kvitto eller följesedel) kunna visas upp, varan vara oanvänd och i nyskick samt ha prislappen kvar.

Faktura

Jag har returnerat det jag beställde. Hur gör jag med fakturan?
Vi behandlar returer inom 3 dagar från att vi tagit emot dem. När din retur blivit godkänd uppdaterar vi din faktura/återbetalar dina pengar. Du får då ett mail med information om det. Om du använt Klarna konto och förfallodagen ligger nära och det finns risk att returen inte kommer att hinna hanteras innan fakturan förfaller behöver du gå du in på ditt Klarna-konto och markera att ordern är i retur. Vi rekommenderar att du har för vana att logga in på ditt Klarna Konto ändra och status när du returnerar något, oavsett om förfallodagen är nära eller långt bort.

Kundklubb och bonus

Var hittar jag min bonus?
Om du har bonus som du kan nyttja så ligger den automatiskt och väntar på dig i kassan i våra butiker. Vid varje bonustillfälle skickas ett mail till alla som har bonus att erhålla (vid vissa tillfällen även postalt). Om din e-post inte finns registrerad behöver du kontakta kundsupport@quinte.se så hjälper vi dig.

Hur utnyttjar min intjänade bonus på webben
Bonus går inte att nyttja i webshoppen ännu men kommer att bli det inom kort.  

Presentkort

Vi kan för närvarande inte ta emot presentkort i webbshoppen utan endast i våra fysiska butiker.